Rekisterinpitäjä

Yrityksen nimi: Lokki Bisnes
Y-tunnus: 3557513-8
Osoite: Valto Käkelän katu 10
Puhelin: +358 406 747 153
Sähköposti: misha@lokkibisnes.fi

Yhteystiedot tietosuoja-asioissa

Tietosuojavastaavan nimi: Mihhail Tsaika
Puhelin: +358 406 747 153
Sähköposti: misha@lokkibisnes.fi

 

1. Rekisterin nimi

Lokki Bisnes - Asiakasrekisteri


2. Käsiteltävät henkilötiedot

Rekisterissä voidaan käsitellä seuraavia henkilötietoja:

  • Nimi

  • Yhteystiedot (sähköposti, puhelinnumero, osoite)

  • Yrityksen nimi ja mahdollinen Y-tunnus

  • Tapahtumaan tai palveluun liittyvät ilmoittautumis- ja osallistumistiedot

  • Erityistoiveet tai lisätiedot, jotka asiakas on itse antanut (esim. ruokavalio, aikataulutoiveet, avustustarpeet)

  • Laskutus- ja maksutiedot

  • Viestintähistoria ja asiakaspalautteet

  • Markkinointiluvat ja suostumukset

Henkilötietoja kerätään ensisijaisesti asiakkaalta itseltään esimerkiksi ilmoittautumisen, yhteydenoton, sopimuksen tai palvelun käytön yhteydessä.


3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on:

  • Asiakassuhteiden hoitaminen ja ylläpito, kuten tilausten käsittely, laskutus, asiakaspalvelu ja yhteydenpito asiakkaisiin.

  • Palveluiden tuottaminen ja toimittaminen, kuten tapahtumien järjestäminen sekä erilaiset henkilökohtaiset assistenttipalvelut asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

  • Palveluiden ja toiminnan kehittäminen, kuten palveluprosessien, asiakaskokemuksen ja toiminnan laadun parantaminen.

  • Markkinointi ja viestintä, kuten uutiskirjeiden lähettäminen, kampanjaviestintä, tapahtumakutsut ja asiakastyytyväisyyskyselyt (vain, jos käyttäjä on antanut suostumuksen tai kyseessä on oikeutettu etu).

  • Tietoturvan varmistaminen ja väärinkäytösten ehkäiseminen.

  • Analytiikka ja raportointi, esimerkiksi palveluiden käyttötilastojen kerääminen ja liiketoiminnan kehittäminen.


4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteet

Henkilötietojen käsittely perustuu seuraaviin oikeusperusteisiin:

  • Sopimuksen täytäntöönpano asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä

  • Rekisterinpitäjän lakisääteisten velvoitteiden täyttäminen, kuten kirjanpito ja verotus

  • Rekisterinpitäjän oikeutettu etu, esimerkiksi asiakassuhteen ylläpito ja palvelun kehittäminen

  • Rekisteröidyn suostumus, esimerkiksi markkinointiviestien lähettämiseen


5. Henkilötietojen säilytysaika

Henkilötietoja säilytetään vain niin kauan kuin on tarpeellista käsittelyn tarkoitusten toteuttamiseksi tai lain edellyttämällä tavalla.

  • Asiakastiedot säilytetään yleensä asiakassuhteen ajan ja kohtuullisen ajan sen päättymisen jälkeen (esim. 1–3 vuotta).

  • Kirjanpitoon liittyvät tiedot säilytetään kirjanpitolain mukaisesti kuusi (6) vuotta tilikauden päättymisestä.

  • Suostumuksiin perustuvat tiedot (esim. markkinointiluvat) poistetaan heti, kun suostumus perutaan.


6. Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti kolmansille osapuolille.

Henkilötietoja voidaan kuitenkin luovuttaa tai julkaista vain siinä laajuudessa kuin asiakkaan kanssa on erikseen sovittu tai jos se on välttämätöntä lakisääteisen velvoitteen täyttämiseksi (esimerkiksi verotukseen liittyen).

Palveluiden tuottamisessa käytettävät ohjelmistot ja tietojärjestelmät sijaitsevat pääsääntöisesti EU- tai ETA-alueella. Mikäli henkilötietoja siirretään EU:n tai ETA:n ulkopuolelle, siirrot toteutetaan ainoastaan maihin, joissa Euroopan komissio on todennut tietosuojan tason riittäväksi, tai muilla lainmukaisilla suojatoimilla (esimerkiksi EU:n mallisopimuslausekkeilla).


7. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet:

  • Oikeus saada pääsy omiin tietoihinsa ja tarkastaa, mitä tietoja hänestä on tallennettu.

  • Oikeus vaatia virheellisten tietojen oikaisemista tai tietojen poistamista (“oikeus tulla unohdetuksi”).

  • Oikeus rajoittaa tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä.

  • Oikeus peruuttaa suostumuksensa, jos käsittely perustuu suostumukseen.

  • Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen (tietyissä tapauksissa).

  • Oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos hän katsoo, että tietoja on käsitelty lainvastaisesti.


8. Tietoturva

Henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti ja niitä suojataan asianmukaisin teknisin ja hallinnollisin toimenpitein.
Tiedot on suojattu esimerkiksi salasanoin, käyttöoikeuksin, palomuurein ja salatuin yhteyksin. 


9. Yhteystiedot ja valitusoikeus

Jos haluat käyttää tietosuojaoikeuksiasi tai kysyä henkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä:

Mihhail Tsaika, misha@lokkibisnes.fi

Rekisteröidyllä on myös oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle:

Tietosuojavaltuutetun toimisto
Ratapihantie 9, 00520 Helsinki
Sähköposti: tietosuoja@om.fi